SoHotel in Schagen is in meerdere opzichten uniek

Elk van de 13 kamers beschikt over een Geberit AquaClean Sela douchewc

Het spiksplinternieuwe kleinschalige SoHotel in Schagen (13 kamers) is een aanrader voor iedereen, maar nog meer voor iedereen die houdt van gadgets die het leven makkelijker, leuker en luxueuzer maken. Want daar zit het nieuwe hotel met 13 kamers vol mee. En zeker zo mooi: elke kamer is voorzien van een Geberit AquaClean Sela douchewc.

Wie de SoHo Gastrobar, waar het SoHotel deel van uitmaakt, in het centrum van Schagen betreedt, wordt blij en ook een beetje droevig tegelijk. Blij vanwege de enorme ruimte die met oog voor detail is ingericht, blij ook van de wijnkelder die door de transparante vloer zichtbaar is, ja, eigenlijk blij van alles wat je ziet. Droevig word je alleen van het besef dat deze prachtige aanwinst voor het sfeervolle Schagen door corona de laatste maanden niet vol gas kon geven. Zoveel moois mag niet ongebruikt blijven.

Bijzonder hotel

Inmiddels is het horecagedeelte voor wat betreft het terras weer op gang gekomen en ook het SoHotel is geopend. En het is een bijzonder hotel. De 13 kamers zijn zonder uitzondering zeer luxe en smaakvol, met warme tinten, ingericht en alleen om die reden al een aanrader. Maar er is meer, veel meer.

Digitaal inchecken

Eigenaar Frits Nieuwenhuizen heeft er bewust voor gekozen om alles wat denkbaar is, vanaf het moment van inchecken tot het moment van verlaten, te kunnen regelen via het digitale platform GuestCompass. Hij vertelt wat het idee hierachter is. “Ik wilde niet werken met een voltijd receptie, want voor zowel onszelf als de gasten is dat niet fijn. En wat ik bedoel met onze gasten: ik vind het zelf altijd irritant dat ik, als ik een hotel heb geboekt en alles heb betaald, nog vrij lang in de rij sta voordat ik na een lange reis eindelijk de kamer in kan. Bij ons krijg je op de dag dat je aankomt een mail met de digitale sleutel van je kamer, je logt in, pakt de koffer uit en vervolgens kun je genieten in onze SoHo Gastrobar.”

Echt perfect

Als pracht bonus kun je hier in elke kamer een Geberit AquaClean douchewc Sela bij optellen. Dat de keus hierop zou vallen, was vooraf trouwens niet zo bedacht. Frans Nieuwenhuizen heeft zelf een Geberit AquaClean Mera thuis en is en zeer enthousiast gebruiker. “Een douchewc is echt perfect, alles klopt eraan”, zegt hij.
Maar het SoHotel runt hij samen met zijn zwager en die was niet op de hoogte van het comfort van reinigen met water. Dat ze tóch zijn geïnstalleerd, is onder andere te danken aan Ruben Snip, eigenaar van installatiebedrijf TBS in Schagen, die hier alle sanitaire werkzaamheden heeft uitgevoerd.
Snip is sinds twee jaar de gelukkige bezitter van een Geberit AquaClean Mera Comfort douchewc bij hem thuis en wil zoals zoveel gebruikers niet anders meer. “Van daaruit heb ik een aantal particuliere klanten ook enthousiast gemaakt en inmiddels heb ik er al vijf geïnstalleerd.”

Ambassadeur

Snip is hiermee een soort ambassadeur van de Geberit AquaClean douchewc en dat bleek eens te meer toen hij de opdracht kreeg om alle sanitaire installaties aan te leggen in de SoHo Gastrobar en het SoHotel dat hierboven zit. Hij vertelt: “We waren hier al begonnen met de verbouwing en ik heb meerdere malen voorgesteld om, aangezien dit een uniek hotel is, douchewc’s te plaatsen. Als je je wilt onderscheiden op luxe, dan moet je je namelijk op alle vlakken onderscheiden, vind ik.”

Elektra

Dat idee werd niet meteen omarmd, maar Snip kreeg het in elk geval alvast voor elkaar om elektra aan te leggen in elke natte ruimte. “Het zijn open badkamers en dan wil je natuurlijk geen stank hebben. Dat betekent een afzuiginstallatie en dat betekent dus elektra.” Vervolgens brachten Nieuwenhuizens en Snip een bezoek aan het Geberit Experience Center in Nieuwegein en toen was de beslissing snel gevallen.

Voldoening

Snip kijkt met veel voldoening terug op de onlangs afgeronde werkzaamheden en vertelt dat het geen eenvoudige klus was. “Hierboven was al een hotel, maar alles is eruit gehaald om helemaal opnieuw te beginnen. In het begin vroegen ze of ik een tekening kon overleggen met de werkzaamheden die op stapel stonden, maar dat kon ik niet omdat alles ter plekke is bedacht en geïnstalleerd. Geen kamer is namelijk hetzelfde en er ligt ook geen kamer recht boven een andere. Al vrij snel heb ik hier een installateur neergezet die eigenlijk niet meer is weggegaan en hier anderhalf jaar heeft gewerkt.”

Tevreden

Nieuwenhuizen is zeer tevreden over het resultaat. “Bij mijn weten is dit het eerste kleinschalige hotel in Nederland waar dit op deze manier is geregeld, maar mij is verteld dat dit de toekomst is, zeker voor kleinere hotels. Ik ben namelijk niet de enige die zich stoort aan lang wachten bij het inchecken. Het enige nadeel is dat je het eerste persoonlijke contact met je klant mist, maar het systeem maakt dit ruimschoots goed en dat geldt zeker voor de aanvulling van onze SoHo Gastrobar”, laat hij weten.

 

2 2
codesign1 codesign1
codesign2 codesign2
codesign3 codesign3
codesign4 codesign4